Coraz więcej firm działających na rynku korzysta z możliwości, które oferuje AI. Nadal oczywiście istnieje też grupa przedsiębiorców nieświadomych potencjału, który kryje się w tej technologii. To głównie z myślą o nich powstała AI Business School.

AI, czyli rozwój

AI Business School dostępny pod adresem https://aischool.microsoft.com/en-us/business/learning-paths to darmowy kurs skupiony wokół strategii, kultury i odpowiedzialności związanej z wdrażaniem do przedsiębiorstw sztucznej inteligencji. Powstał on w odpowiedzi na potrzebę zauważoną przez Microsoft w wyniku analizy badań Microsoft “AI Pulse” dotyczących sposobu, w jaki sposób sztuczna inteligencja wpływa na rozwijanie się przedsiębiorstw. Okazuje się, że najszybciej rozwijające się przedsiębiorstwa w sposób aktywny wdrażają sztuczną inteligencję nawet ponad dwa razy chętniej niż te o niższym stopniu rozwoju. W ramach badania 800 liderów z krajów EMEA (w tym Polski) oraz Stanów Zjednoczonych dzieli się swoimi planami na wykorzystanie AI w najbliższej przyszłości.

Chcieć to nie zawsze móc

Co nie dziwi, badanie przeprowadzone przez giganta z Redmond udowadnia również, że firmy rozwijające się w najszybszym tempie są również bardziej zaawansowane w kontekście działań związanych z implementacją AI niż te, które rosną wolniej. Z analizy Microsoftu wynika również, że jedną z dzisiejszych bolączek związanych ze sztuczną inteligencją jest duży rozstrzał między tym, czym przedsiębiorcy chcieliby się zajmować, a tym, co tak naprawdę dzieje się w ich firmach. Ma to duży związek ze stopniem przygotowania infrastruktury do działań związanych z wdrażaniem AI, który nie zawsze stoi na zadowalającym poziomie. Zdarza się również, że przyczyna problemu jest stosunkowo banalna, jak na przykład w przypadku otoczenia, które po prostu nie jest gotowe na zmiany związane z wprowadzaniem algorytmów sztucznej inteligencji.

Kolejną przeszkodę może stanowić niezrozumienie, czym właściwie jest, a czym nie jest sztuczna inteligencja. Nick McQuire, analityk zajmujący się zagadnieniami z zakresu AI w ramach CSS Insight, twierdzi, że wśród ponad 50 procent badanych przez niego firm, które już teraz próbują wdrażać rozwiązania związane ze sztuczną inteligencją i machine learningiem, bardzo niewiele dostrzega rzeczywiste problemy, które mogłyby zostać rozwiązane przez te technologie. – Dzieje się tak dlatego, że środowisko biznesowe nadal nie do końca rozumie to, czym faktycznie jest AI, co może przynieść i ostatecznie, co wchodzi w wachlarz jej zastosowań – twierdzi McQuire. – Microsoft stara się wypełnić tę lukę.

źródło:https://geek.justjoin.it


Wiesław Moroz

"Sama wiedza nie wystarczy, trzeba ją jeszcze stosować... Chęci nie wystarczą, trzeba działać." - Autorski blog o możliwościach jakie daje Nam Internet w kwestii technologii, innowacji oraz zarabiania online. Informacje zawarte na blogu wieslawmoroz.pl oraz załącznikach oparte są na danych uzyskanych z ogólnie dostępnych źródeł , nie gwarantują osiągnięcia jakichkolwiek rezultatów i właściciel bloga nie ponosi odpowiedzialności za skutki powstałe w wyniku wykorzystania informacji zawartych na stronie.

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.
Przeczytaj inne:
Dla wszystkich tych, którzy uważają że dla nich jest już za późno

Zamknij